The new light commercial vehicle in Phoenix platform, indigenously developed right from scratch, Bada Dost LCV, aims to make headway both in India and global markets. The modular LCV, with both left-hand and right-hand drive variants with multiple GVW options will be available with diesel, CNG and also electric power. The new LCV is priced between Rs 775,000 – 799,000 (ex-showroom Mumbai) and will be first available in seven states. The potential list includes Tamil Nadu, Kerala, Karnataka, Andhra Pradesh, Telangana, Maharashtra, Gujarat. Pondicherry and Goa are also being considered.
The i3 LS (with power steering) and 2.99T GVW is priced Rs Rs 775,000 while the i3 LX (with power steering and AC) is priced at Rs 795,000. The i4 LS (with power steering) 3.49T GVW carries the price tag of Rs 779,000 and the i4 LX with power steering and AC will be priced Rs 799,000. All the prices are ex-showroom Mumbai.
Nearly a decade after Chennai-based Ashok Leyland rolled out its first SCV – the Dost – the company is revisiting the segment with a new model – a big light CV named Bada (big in Hindi) Dost. Ashok Leyland launched its first LCV, the Dost, in 2011 in a segment that none of its rivals was present at the time. It was also the first time that driver comfort was given more importance by introducing an air-conditioned cabin and power steering to smaller CVs, all in the interest of increased driver comfort. It was not long before the Dost carved its own space and triggered the segment shift from 0-2T to 2- to 3.5 tonnes. The company rolled out other models like the Partner and today the LCV market accounts for 39 percent of sales for Ashok Leyland.
LCVs is a huge market, both domestically and internationally, and is expected to bounce back faster from the current uncertainty. Ashok Leyland believes LCVs will play a major role in its overarching goal to become one of the top 10 global players in the CV industry.
Dheeraj Hinduja, chairman, Ashok Leyland said, “Today marks a milestone for us as we move towards our Vision of being amongst the Top 10 Global CV Makers. The new in-house developed platform is a key part of our long-term LCV strategy aimed at positioning AL as a serious and significant player in the segment. Bada Dost i3 and i4, the first two vehicles being launched on this new platform, along with other current offerings, close the gap in our LCV product portfolio. Our range will now be available in both right-hand-drive and left-hand-drive options, enabling us to look at international markets more aggressively.
Product highlights
The Bada Dost has been engineered and built on a new robust platform suited for all terrains. The LCV, which is powered by an 80hp BS VI engine, is equipped with a five-speed gearbox with cable shift system and tiltable power steering for effortless driving, with an option of AC. It comes with new-age styling and appearance with car-like interiors and has a loading space of 9 feet 8 inches for easy loading and unloading. Other key highlights include ground clearance of 206mm, an LED tail-lamp with protector, reverse parking assist and a 50-litre fuel tank for longer trips and three seats along with a driver seat. Also, the walkthrough cabin and retractable-while-engaged hand brake lever provide more comfort to the driver. The company has around nine patents for the new platform.
<script data-ad-client="ca-pub-7182118301691716" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
அசோக்லைலண்ட நிறுவனத்தின் சிறு குறு ரக சரக்கு வாகனத்தின் மற்றுமொரு அறிமுகம் 'படா தோஸ்த் ' ஆகும்.இவர்கள் முன்னரே அறிவித்த பீனிக்ஸ் பிளாட்பார்மின் அடிப்படை கட்டமைப்பின் வகையில் அமைந்த தோஸ்த் வாகனத்தின் மேம்படுத்தப்பட்ட வடிவமே ' படா தோஸ்த்' ஆகும்.எதிர் காலத்தை கணக்கிட்டு நவீன வாகனங்களை உருவாக்க வேண்டும் என்ற அசோக்லேலண்ட் நிறுவனத்தின் தயாரிப்பே இதுவாகும். முன்னர் அறிமுகப்படுத்திய தோஸ்த் தென்மாநிலங்களில் இலகு ரக வாகன விற்பனையில் சிறப்பான இடம் பிடித்தது அனைவரும் அறிந்ததே.இதன் கேபின் தற்போது மூன்று பேர் அமர்ந்து செல்லும் வகையில் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.இதன் சரக்கு ஏற்றும் அளவு 1.76 டன்களி ருந்து 1.86 டன் வரை ஏற்றலாம்.இதன் முன்புறம் எடுப்பான தோற்றத்துடன் கார்களில் இருக்கும் முன்புற முகப்பு விளக்கு போல் அமைந்துள்ளது.இதன் என்ஜின் BS6 வகையில் மேம்படுத்தப்பட்ட வகை இஞ்சின் பொறுத்தப்பட்டுள்ளது.இது அடர் நீல நிறம் மற்றும் அடர் சாம்பல் நிறங்களில் வாடிக்கையாளர்களுக்கு கிடைக்கும்.
No comments:
Post a Comment